Jose Ignacio Pastor: CANAL 9 UN VÍDEO COMUNITARIA A PREU D’OR

CANAL 9 UN VÍDEO COMUNITARIA A PREU D’OR

 

Les pel·lícules a Canal 9 sempre han ocupat una part important de la graella. Al voltant d’unes 15 pel·lícules llargmetratges al llarg de la setmana. Els darrers anys la xifra ha anat augmentantpoc a poc, arribant a tenir quasi la part és important de la graella de programació. Per contra tan sols algunes productores privilegiades mantenen en antena els programes que els contracta la cadena, la majoria pagats a preu d’or i que a més a més no aconsegueixen tenir l’audiència necessària. Els actuals directius han fet entrat a RTVV en una espiral sense fi, mentre no s’aborde una clara política per a fer una televisió clarament de servei públic i per a tots i totes.

 

 

Durant el primer semestre de 2004, i començament del següent en la programació de Canal 9 la mitjana ha augmentat a 19 pel·lícules setmanals i aquestes han ocupat aproximadament unes 26 hores d’emissió de les 140 hores totals.

 

En el últim trimestre 2004 la xifra s’ha elevat arribant a 29 pel·lícules de mitjana durant la setmana, ocupant en la graellad’emissió vora les 50 hores, més de la tercera part de tota la programació.

 

Dos exemples al atzar un de juliol i altre de novembre de 2004, fan evident aquesta realitat:

 

 

Setmana 28 del 5 al 11 de juliol de 2004.

Un total de 20 pel·lícules

 

Dilluns

“A traves del desierto”

“Smila, misterio en la nieve”

“Perdita Durango”

Dimarts

“Los despiadados”

“Fuerza máxima”

Dimecres

“Caravana de paz”

“¿Dónde está?”

“Ladrón”

Dijous

“Los buitres cavarán tu fosa”

Divendres

“Noche salvaje”

“Se busca”

“Enjauladas”

Dissabte

“El gavilán negro”

“Paseando con leones”

“La venganza de un hombre llamado caballo”

“Máxima seguridad”

Diumenge

“Persuasión”

“Las buenas relaciones”

“La balada de Lucy Whipple”

“Tierra de odios”

 

 

 

Setmana 47 del 15 al 21 de Novembre de 2004.

Un total de 29 pel·lícules

 

Dilluns

“Ausencia del bien”

“Arizona”

“Granujas de medio pelo”

“Camino del infierno”

Dimarts

“Misión de emergencia: rescate V”

“El pistolero de Cheyene”

“Falsas apariencias”

“Alguien espera”

“Un chico llamado odio”

Dimecres

“Telaraña mortal”

“Busca tu refugio”

“El piano”

“Sin aliento”

Dijous

“Terror en familia”

“La senda de la guerra”

Divendres

“Tierra de nadie”

“El gran robo de Missouri”

“Luchando por una inocencia violada”(Telefilm)

“Adios a las armas”

Dissabte

“Rudy, reto a la gloria”

“El secreto”

“Greystoke, la leyenda de tarzán”

“Freeway”

“Fever”

Diumenge

“Madre a la fuerza”

“Cueste lo que cueste”

“La musa”

“Tierras lejanas”

“Hurricane streets”

 

 

En el 2005 encara ha anat augmentant el nombre de pel·lícules. En la setmana del 3 al 9 de Gener, s’han emes entre 5 i 6 pel·lícules diàries, 39 al llarg de la setmana, casi 60 horesd’emissió en la graella, sols el dia 7 de Gener, divendres han segut 8, les pel·lícules que han ocupant més de 14 hores en la programació al llarg del dia.

Podríem pensar que la programació especial de les festes Nadalenques i de Reis ha fet créixer aquesta programació de pel·lícules i passades estes tornaríem a les 15 o com a molt 20 pel·lícules. Agafant de nou la setmana del10 al 16 i la del 17 al 23 de Gener es trobem amb un total previst de 29 pel·lícules cada setmana, tornant a la mateixa situació que acabarem l’any 2004.

 

 

Comparativa amb altres televisions espanyoles

 

Hem triat el període d’una setmana al atzar i el numero de pel·lícules emeses per les distintes cadenes de televisió durant la setmana del 14 al 20 de Gener de 2005 es:

 

 

TV 1

Canal 9

Antena 3

Tele 5

Divendres 14

 

5

 

 

Dissabte 15

2

5

4

3

Diumenge 16

3

5

3

2

Dilluns 17

 

3

1

1

Dimarts 18

 

5

 

 

Dimecres 19

 

3

 

 

Dijous 20

 

4

 

 

Total de pel·lícules al llarg de la setmana

5

 

30

8

6

 

 

 

Autonòmiques.

 

TV 3

Canal Sur

TVG

Tele Madrid

Divendres 14

2

 

1

2

Dissabte 15

3

2

1

4

Diumenge 16

3

4

 

4

Dilluns 17

1

 

1

1

Dimarts 18

2

 

1

2

Dimecres 19

2

 

1

2

Dijous 20

1

 

1

2

Total pel·lícules al llarg de la setmana

14

6

6

16

 

 

El valencià on està

Cal remarcar de manera insistent que aquestes pel·lícules son totes en Castella i no hi ha cap doblada al valencià.

És curiós que en aquesta cerca de l’audiència i des del punt de vista de servei públic, a més a més de l’esperit de la Llei de creació, no es te en compte per a res la nostra lengua. Un partit popular que s’ompli la boca de valencianisme.

Des del punt de vista empresarial, encara que siguera, podríem estudiar augmentar el concepte identitari i que molts valencians pugueren sentir-la com a seua. La Federació d’Escola Valenciana ha iniciat una campanya per augmentar l’ús socials de la llengua. Cal dir que tenen previst realitzar sessions de cinema en valencià en Gandia, Alzira, Alcoi, Castelló, València, etc. Tant entre setmana com a matinals dels dissabtes . Plantegem que Canal 9 pot adherir-se a aquesta campanya. Cal recordar que la Federació Escola Valenciana meneja en les trobades mes de 200.000 persones. Cal puix que l’esforç especial es fera des del 17 d’abril que s’inicien les trobades enguany (per exemple el 24 d’abril hi hauran 10 trobades comarcals a la vegada)

Canal9 hauria d’emetre almenys el 60% de les pel·Lícules en Valencià per a aquestes dates.

 

 

 

Alguna cosa al voltant del tema de les audiències

 

Perquè converteixen a Canal 9 en una espècie de vídeo comunitari a preu d’or?. Tal vegada la resposta està en l’audiència

L’audiència mitjana de les pel·lícules en Canal 9, durant l’últim any 2004, de dilluns a divendres a migdia ha segut a del 19,1 %de Share i les han vistes una mitja de 228.017 persones.

En horari de nittambe de dilluns a divendres el 17,16 % de Share i 262.539 persones.

En cap de setmana l’audiència ha segut del 17,44 % de Share i les han vistes 202.019 espectadors.

Es a dir les pel·lícules que ocupen més d’un terç de la programació mantenen una audiència per damunt de la mitjana de la cadena.

Cal dir que a pesar d’aquest subterfugi d’augmentar les pel·lícules, l’audiència de la cadena durant tot l’any, ha anat per darrere dels seus competidors directes TV1, Antena 3 i Tele 5, i ha perdut televidents de manera progressiva.

En el mes de Desembre de 2004 Canal 9, ha baixat la seua audiència respecte al 2003 del 18,5% al 16,5% de share, dos punts de diferencia.

Per altra banda la audiència mitjana total acumulada de l’any 2004, Canal 9 ha segut del 17% de share, baixant esta xifra un punt coma dosrespecte al l’any 2003 que va ser del 18,2%.

 

 

La cadena s’ha situat també entre les televisions autonòmiques per darrere de TV3 (19,9%), de Canal Sur (19,2%), de TVG (17,4%) y de ETB2 (17,1%) i per davant de Tele Madrid (14,9 %).

L’any 2004 tampoc va tindre un final massa brillant, el programa especial “Benvingut 2005 i Campanades fi d’any” tingueren un share entre el 2 i el 2,4%, arribant a, no més 30.000 persones en tota la CV.

Per altra banda els nous programes tampoc sembla que arranquen, per exempre Al Límit 112i el Típic programa, el passat dilluns van tindre un 7,8 i un 9,4 % de share respectivament.

 

 

Hauria de canviar la direcció de RTVV la seua política de compres de programes i de la programació dels mateixos?

 

Hi ha una política de compres i programació de programes a Canal 9 i Punt 2?

 

Es evident que la part més costosa d’un programa en televisió, es la preproducció, i la posada en antena del mateix, en la mida en que la seua vida es prolongue, els costos van disminuint, per això es molt important planificar en temps, analitzar, estudiar, i sols desprès de contestades afirmativament tots els interrogants, es pot començar la producció d’un programa, mirant de traure el millor producte al millor preu possible, i una volta donat aquest pas cal fer un estudi rigorós d’audiència, fer si cal es canvis necessaris que ens indiquen els estudis de mercat i finalment situar el programa en la millor posició en la graella de la cadena per que s’obtinguen els millors resultats d’audiència.

 

Estan situats be en la graella de Canal 9 programes com:

Punt de mira, Amigos o Proa al 2007, per exemple.?

El primer es un programa de successos i s’emet de dilluns a divendres de 17,15 a 18 hores, en horari infantil. Què passa amb el codi d’autoregulació que ha signat la forta i el manual que va elaborar la Unió de periodistes?

 

El segon es un programa de entrevistes on segon diu la informació:

Es fa un repàs de la vida del entrevistat, del qual es mostren divertides i emotives fotografies i imatges d’arxiu. Aquest programa se emet els dijous a la 1,30 de la matinada.

 

El tercer programa vol popularitzar la vela, aprofitant l’esdeveniment de la Copa Amèrica, explicant que al País Valencià tenim 470 km de costa i que el clima que tenim permet la navegació 365 dies al any.

Aquest programa se emet dissabte i diumenge a les 10 del mati. No arriba als 20.000 televidents i pareix que aquestos no seran els que navegaran per la costa Valenciana.

 

Es evident que caldria contestar algunes preguntes com:

Quin es el estudi de mercat que s’ha fet per a estos i altres programes?

Per que se emeten en un horari o en un altre?

Quant un programa no te audiència i es canvia d’hora o de dia d’emissió, esta basat en algun anàlisis o estudi o es prova a veure si funciona per casualitat?

 

Quant hi ha que posar un programa en la graella d’emissions, s’ha estudiat el “target” del públic espectador que pot mirar la televisió en aquest moment?

 

Es posa en antena un programa pensant en el servei públic o per que “algu” li agrada o per que li pareix que es “moda” ?

Se actua en molts casos per mimetisme de altres cadenes, emetent uns programes similars?

En definitiva per que es fan eixos programes i no altres?

 

Per altra banda quina política s’ha seguit per a la contractacióde les productores que realitzen aquestos programes?

Se controla que les productores contractades per TVV per a realitzar un programa, no facen de intermediaris a la vegada i contracten amb un altra productora, obtenint ells el benefici?

Qui es la persona que en nom de TVV s’ocupa de la compra de programes i negocia el preu?

Per que una volta es decideix fer un programa, no s’estableix l’aplicació dels principis de publicitat i concurrència, com diu el Síndic de Comptes en el seu informe, o, si es el cas, la justificació de la no aplicació d’aquests principis a causa per raó de les característiques de les produccions?

Per que només es te el pressupost de la productora contractada?

Te la productora contractada la infrastructura necessària per a la realització del programa?

No seria convenient que TVV, a més de valorar i aprovar projectes de programes presentats per altre productores, elaborés les idees dels seus programes més significatius o de major rellevànciaeconòmica?

Per que tots els projectes revisats per la sindicatura han detectat que el plantejament del projecte sorgeix de la productora?

Per últim te el director responsabilitat en tot açò?

Podríem seguir fent preguntes però es la direcció de la cadena qui deuria de plantejar-se totes aquestes qüestions.

RTVE

L’intent de Camps d’emmordassar a una televisió publica i empobrir el panorama informatiu de la nostra comunitat. Es propi d’un colp d’estat mediàtic el model del conveni que van intentar colar confundint un mitjà de comunicació públic amb la premsa i propaganda institucional.

Es vergonyós que el President Camps vulga utilitzar els treballadors de RTVE en la Comunitat Valenciana com a ostatges per pressionar enuna negociació.

Després de vore el que diu la Sindicatura de Comptes sobre el Centre de Producció de RTVV en Alacant, més valdria que el President Camps es dedicara a vore la viga que te en l’ull i no la palla dels demés. Per cert viga magnífica com la que existeix en la rampa de baixada l’aparcament del centre d’Alacant que impedeix l’entrada de les unitats mòbils.

 





Este artículo proviene de .: // Hacked By Rakter \\ :.
http://www.fev.org

La dirección de esta noticia es:
http://www.fev.org/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=82